Vardagslycka

Idag var det äntligen dags för babysim. Jag & Dexter promenerade ner till stan så han fick sova lite i vagnen innan sitt första dopp. Kändes som en bra plan att ha en utvilad bebbe innan man ska prova nåt nytt. Väl framme blev Dexter lite skrämd i omklädningsrummet (en kombination av nytt ställe, konstiga lukter & ett gäng nya människor - speciellt den med kryckor som skuttade förbi när han låg ner) och grät en skvätt. Då blev jag aningens nervös. Sen ägnade Dexter tiden innan badet med att iaktta alla runt omkring och spana in badhuset under tystnad för ovanlighetens skull. När det var dags att kliva i bassängen höll jag andan en stund men det gick hur bra som helst. Tog inte lång stund innan han plaskade runt. Dex fullkomligen älskade att bada! Sicken lycka! Synd att babysimmet är dagtid så Fred inte kan följa med, men på fredagar mellan 16:00-17:00 är bassängen reserverad för babysim utan instruktör så då kan vi gå hela familjen. Massa tack till Sylwia för tipset om babysimmet samt för hjälpen idag!

När jag väl fått på oss alla kläder & tryckt i Dexter lite mat tog vi bussen hemåt. Jag var dock inte så sugen på att åka hem riktigt än så jag ringde Malin. Blev ett spontant fikabesök där på eftermiddagskvisten, me like. Bjöds på kaffe & hembakad sockerkaka. Fick med mig lite kläder till Dex hem oxå, det är alltid trevligt.

Efter mycket om och men beslöt jag mig för att ta tag i det där med läggningsrutinen för Dexter. Hitills har han alltid somnat i soffan liggandes i mitt eller Fredriks knä & när han väl sover bar vi in honom i sängen. Båda två har insett att det inte är en hållbar ritual men att förändra den har dragit ut på tiden med tanke på att lille skrutt varit sjuk i 2 omgångar. Idag kände jag att det var dags att ta tag i situationen. Jag la som vanligt ner Dexter i knät en stund och sjöng vargsången när han började tröttgny, bara för att lugna ner honom lite. Sen bar jag in honom i sängen medan han fortfarande var vaken. La ner honom, la över täcket & la rätt snutten och sjöng vargsången två gånger till. Sen satte jag mig tyst bredvid och väntade. Det var en massa ålande och knövlande, två gånger fick jag flytta ner Dex försiktigt för att han inte skulle dunka huvudet i kanten. Efter en stund lugnade han ner sig & la sig till rätta & sen somnade han! Ingen gråt & tandagnisslan alls! Tjoho!

Så nu sitter jag här med en Newcastle & njuter av lite egentid samt är nöjd & lycklig med dagen.



Kommentarer
Postat av: Linda

ÅÅååååååhhh, bara rubriken säger ju allt!

Vardagslycka är det absolut bästa som finns! Och det blir mycket vardagslycka när man har barn och familj!



Babysim verkar vara trevligt som tusan. Men priset + synen på mig själv i baddräkt gjorde att jag hoppade över. Dumt kanske, för ungar älskar ju vatten!

Heja dig! :)

<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback