Lördagen

Gårdagen började med att jag fick sova lite längre eftersom Fred gick upp när Dexter vaknade runt 5-snåret. Himla skönt.

Sedan tog vi tag i att kolla på ny bilbarnstol till till vår skrutt som växer så det knakar. Åkte till Babyproffsen som hade bilbarnstolsveckor, rabatt är ju alltid trevligt. Jag hade kikat runt en del på nätet innan och läst tester etc för att få en liten koll på vad som skulle passa oss bäst. Vi klämde, kände & jämförde & lät Dex provsitta lite innan vi till slut bestämde oss för att inhandla en
Britax Multi-Tech. Så nu är babyskyddet bortplockat & lille skrutten åker i den stol han ska ha många år till. Pluttis börjar bli stor.

På eftermiddagen trotsade jag & Dexter regnet för att promenera bort & umgås med Malin & hennes Julia & lilla Gustav. Hennes karl jobbade & min skulle på en Friskis & Svettis grej & ingen av oss ville sitta själv hemma med kidsen. Malin bjöd på smarrig mat & rödvin sen så frågade Julia om Dexter ville bada med henne. Givetvis ville jag att Dexter skulle få prova att bada badkar för första gången eftersom han gillar att plaska. Mycket riktigt så tyckte lillfisen det var mysigt. Han provade att sitta såväl som att ligga både på rygg & mage & plaska runt ordentligt. Det var en glad liten skrutt som kom upp, busade med Julia & kollade på bolibompa tills han däckade. När kidsen somnat fortsatte vi att dricka lite vin & kollade på 4:ans nya lördagssatsning "Så mycket bättre". Jag kanske börjar bli gammal men jag gillade verkligen programmet, det var sådär mysigt & härligt gemytligt. Efter att ha suttit med på början av Juno, för att få Malin & vilja se denna fantastiska film så bäddade jag in min sovande son i lite fler filtar och gav mig ut i regnet igen för att traska hem. Som tur var hade Fredrik redan hunnit hem så han bar upp vår lille skrutt till sängen medan jag körde ner vagnen till skyddsrummet (jepp det är vad vårt cykelförråd egentligen är).

Idag ska vi till Fristad och Fredriks föräldrar. Efter veckans snöfall känns det nämligen som läge att byta till vinterdäcken som ligger i deras garage.

Kommentarer
Postat av: Linda

HA! Fan vad coolt! Jag har inte vågat erkänna det, men jag kollade åxå på så mkt bättre o jag älskade programmet! Så ja.. Vi har blivit gamla. Riktigt gamla. Tror nog tom en liten tår trillade ner för min kind vid nåt tillfälle, men det e glömt nu ;)



Jag kollade på hela Juno. Jag älskar den filmen! Den gör en glad!



Och sen var jag vaken mellan 1-04.30 med en pigg och glad Gustav som absolut inte ville sova.. Hallå? Har aldrig hänt förut.. Fattar ingenting.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback