Hurtbullat mig

Jepp idag traskade jag & Dexter iväg till Öppna förskolan kl. 8:00. Det tog sin lilla stund med tanke på snön som låg överallt men efter några stopp längs vägen (dra upp åkpåsen sjuttioarton gånger, prata med syrran i telefon, försöka ta sig över x antal trafikerade vägar etc) så var vi framme på Kristineberg vid 9. Fick vänta en liten stund på att Dexter skulle vakna till liv & sen var det dags för mellis. Efter det blev det lek & bus med ett gäng andra bebisar,lillfisen charmade in sig hos förskolelärarna, fika för föräldrarna, en Dexter-special-powernap (typ 1 minut), sångstund & så lunch för lillkillen (som lyckades trycka i sig nästan en hel stor barnmatsburk för ovanlighetens skull, öppnis är visst energikrävande) innan vi knatade därifrån vid 12.

Vi mellanlandade på Maxi där det inhandlades mer barnmat (rabattkuponger är bra) innan vi knatade hem igen. Då hade snön vi släpade oss igenom på morgonen nästan försvunnit helt från vägarna & solen sken vilket fick mig att svettas ännu mer uppför backarna. Skönt att promenixa men fail att skorna läckte & inte heller var de mest promenadvänliga vilket känns i benen & fötterna.

Fredagkvällen har tillbringats lite a´la Svensson med tacos, Idol på i bakgrunden & snask. Nu sitter dock Fred & spelar Warhammer medan jag slösurfar. Är nöjd över att det är min tur att ha slippa nattskift & att få sovmorgon :D

Imorgon ska vi kolla på ny bilstol till skrutten. Fred ska ut med Friskis på kvällen medan jag & Dexter knatar hem till Malin för att umgås lite. Nåt glas rött lär slinka ner misstänker jag :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback