Babysim

Dagen började med att jag fick en sjukling på halsen :)
Denna gång är det min stora goding som är superförkyld igen.

Så idag har jag pysslat om honom lite, fikat med Katja & hennes mamma, promenerat med Dexter ner till stan, hämtat libero-boxen och varit på informationsmöte för babysim.

På onsdag kör vi igång med babysim. Än så länge är det bara 5 bebisar anmälda, min verkar vara störst - som vanligt :D På mindre än en minut charmade han in sig hos de andra mammorna och försökte få uppmärksamhet från en liten söt tjejbebis som hade massa hår (kan vara håret han var mest sugen på). Medan instruktören försökte informera oss kvittrade Dexter glatt och högljutt samt var värsta dregelsprutan. Min älskade lilla knas :P Efter att fått rekommendationen att inhandla babybadbyxor istället för simblöjor så passade jag på att köpa ett par astuffa badshorts (med "byxblöjdel" inuti) på badhuset. Hade inte riktigt tid eller ork att ge mig ut på stan & hitta nåt annat eventuellt billigare alternativ.


Den här modellen är det men i en annan färg, de jag köpte är ljusblårutiga.

Ska bli spännande att se hur Dexter reagerar på onsdag. Jag misstänker att det kommer börja med skrik & gny med tanke på att vattnet bara är 34 grader. Han är van vid lite varmare när vi badar hemma i baljan.

Imorgon är det sista träffen med föräldragruppen. Ska bli spännande att se hur många av dem jag kommer fortsätta träffa framöver. Minst två är jag iallafall övertygad om, eftersom vi redan smygstartade förra veckan när föräldragruppen var inställd. Jag tänkte ta med en lista så får de som vill skriva upp namn, telefonnummer & mailadress så kan jag sammanställa & maila den till alla sen & så får de som vill hålla kontakten. Kan ju vara skoj att bestämma lekdate på öppnis nångång om inte annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback