Borta väldigt bra men hemma ganska skönt det med :)

Jag & Dexter har haft en mysig helg tillsammans med Nina & hennes barn. Det har varit väldigt skönt att inte behövt underhålla lillfisen själv hela helgen. Världens bästa Nina tog Dexter fredag natt så jag fick sova ut lite. Eftersom det var första natten sen Dexter föddes jag inte sov i samma rum som honom kändes det ganska märkligt & tog en bra stund innan jag kunde koppla av & somna. Vaknade 7:50 på lördag morgon av att jag hörde Dexter prata en våning ner. han hade först vaknat till vid 3-tiden på natten & sen somnat om bredvid Nina, vid 6-tiden var det bajsblöjebytardags & välling & sen somnade han om igen. Skönt att han skötte sig :D

Lördag natt var inte riktigt lika smidig. Kan dock bero på att Dexter hoppade över förmiddagsvilan & stensov i närapå 2 h på eftermiddagen! Han somnade som vanligt vid 7-snåret men vaknade vid 22 och var lite olycklig, vilket jag förstår med tanke på den stinkiga bajsblöjan han låg i. Efter att ha bytt den var Dexter givetvis klarvaken och somnade inte om förrän efter midnatt. Sen sov skrutten oroligt, vaknade vid halv 5 och då la jag honom i sängen bredvid mig där han krånglade en bra stund. Vid 6 fick han välling och sen försökte vi sova lite till vilket gick sisådär till att börja med men sen somnade han om & vi vaknade igen runt 8.

Sen vi kom hem i eftermiddags har jag kämpat med att underhålla min lille skrutt. Han har varit lite trött & kinkig nämligen. Vid 6-tiden gav jag upp när älsklingen höll på att somna sittandes så då gjorde jag välling. 18:15 låg Dexter i sängen, liiiiiite för tidigt men vad gör man. Han sover dock väldigt orologt, har skrikit i sömnen flera gånger och gråtit. Jag har varit inne & klappat om satt vaggat honom & nu verkar det lugnat sig *ta i trä*

I ugnen står den äppelbräserade fläskkarrén som vi inte hann göra i veckan och nu väntar jag på att den ska bli klar och att Fredrik ska komma hem så jag kan hoppa in och ta en välbehövlig dusch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback