Shit pommes frites

Efter att barnmorskan vänligt påpekat att jag gör bäst i att införskaffa stödstrumpor till mina svullna ben så satt jag igång att leta efter nåt passande. Apoteket hade fula, dyra bruna pensionärsvarianter som inte kändes så lockande. Smurfade runt en stund och hittade den här sidan som hade lite roligare varianter. Beställde ett par svartgrårandiga och ett par svartmelerade som damp ner i postfacket igår.

Idag bestämde jag mig för att vara en duktig flicka och krångla på mig dem, vilket var lättare sagt än gjort. Satan i gatan vilken tid det tog att få på sig eländena. Jag är ju inte så smidig längre, av förklarliga skäl, och stödstrumpor kräver ganska mycket mer ansträngning än vanliga strumpor för att överhuvudtaget ens få på foten åt rätt håll. Sen att dra upp eländena ska vi inte ens tala om. Fredrik kom in och tittade på mig när jag muttrade och flåsade inne i sovrummet och försökte hjälpa till men gav upp. Nu sitter de iallafall på och det känns rätt bra än så länge....

Dagen idag tänkte jag försöka tillbringa med Malin och Julia. Fredrik har en heldag på Friskis & Svettis med utbildning och sen ut och äta. Borde städa men orkar inte engagera mig i det just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback