Jädra bamsejättemage

Japp, på en vecka har magen bara fullkomligen exploderat - I kid you not!

Jag var hos BM idag som först tyckte att SF-måttet låg på 38 cm. Sen mätte de en gång till och landade på typ 37. En bra bit utanför kurvan iallafall så därför skickade hon remiss för tillväxtultraljud. Blodproverna idag såg åtminstone bra ut och mina två glukosbelastningar gick bra så troligtvis är det inte graviditetsdiabetes. Hoppas på att det är mer fostervatten än normalt och inte en gigantbebis som ligger därinne.

Försöker se det som så att det ska bli skoj att få se det lilla krypet en gång till innan förlossningen. Vi kanske t.o.m. kan få reda på om det är en hon eller en han som bökar runt.

Nu är kameran framrotad ur ett skåp och Fredrik har satt batterierna på laddning så sen kanske det läggs upp ett bildbevis på den monstruösa magen. Har än så länge inte tagit ett enda kort på magen, hade varit skoj med en före bild där den mest såg gulligt gravid ut...men ja ja.


Kommentarer
Postat av: Johanna

38?!? ojoj, jag kollade i min blogg och jag låg på 39 cm den 14 januari, men då var hon beräknad till den 16. kan nog hända att det blir en stor bebis :) Irma kom juh 8 dagar över tiden på 4300 gr.



kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback