Deklarera mera

Jaha då var jag klar med årets inkomstdeklaration innan jag ens fått den i brevlådan. Internet is the shit. Förra årets inkomster var inte så mycket att hurra över, det jag jobbade i somras på TC & det lilla jag jobbade på Adecco i höstas. Sen var avdrag för pensionssparande redan gjort så det var bara att läsa igenom, godkänna och skicka in deklarationen.

Nåt som glädjer mig är att jag får tillbaka på skatten, ca 7900 kr! Det är pengar som verkligen kommer till användning framöver med tanke på bebben och mammaledighet. Tjoho!

Den här månaden blir dock tuff, hamnar i ett glapp mellan CSN och försäkringskassan så jag får inte ett öre i mars. Hade lyckats spara lite pengar från förra månaden samt att jag sålde mina fonder (sparat 100 spänn i månaden ett tag så det vart ingen jättesumma) men med 5000 kr lyckas jag iallafall betala mina fasta utgifter (som lån och hyra). Sen så är världens sötaste sambo snäll och hjälper mig med resterande räkningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback