Sporadiskt bloggande

Imorgon går jag in i vecka 30. Börjar bli tung och otymplig nu. Min kära sambo beskrev glatt till en vän att jag vaggade omkring här hemma som värsta ankan *muttrar lite* Det är iofs en rätt träffande beskrivning för vaggar snarare än går är hur jag tar mig fram på för tillfället. Finns säkert nån dold symbolik i det med tanke på alla badankor jag samlat på mig. Hursomhelst så värker det i ryggen, stränar i magen och ömmar i mitt bäcken.

Jag längtar efter att få sova en hel natt (jo jag är medveten om att det knappast kommer ske inom de närmsta åren, men drömma kan jag väl få göra iaf *ler trött*). Vore skönt att slippa kravla sig upp på toa flera gånger och dessutom böka runt med kudde vid magen för att ligga någotsånär bra.



Busbebben

Bebisen väger ca 1400 g och är 38 cm lång. Hjärnan växer ihop mer och mer för att få plats i kraniet. Det börjar bli trångt, men din bebis kan faktiskt slå en kullerbytta inne i livmodern.

Gravidtanten



Måttet på livmodern är ca 28 till 31 cm. Många tycker att det är full fart i magen den här tiden. Det finns även de som säger att så som barnet är i magen blir det även när det är fött. Du kan påverka hur du mår med rätt kost, motion och vila. Ät efter tallriksmodellen så får du i dig ordentlig med vitaminer.

från minbebis.com


Mmm det där med kullerbyttor känner jag igen. Det är verkligen en livlig liten krabat som bor där inne.

Dagen har tillbringats med Helena på skolans bibliotek. Vi har plitat på litteraturuppsatsen. Det går vansinnigt långsamt framåt. Ingen av oss är jättemotiverad för tillfället men det löser sig nog. Båda två har vi pustat, stönat och stånkat. Jag över gravidkrämpor och hon över träningsvärk *ler*







Kommentarer
Postat av: Johanna

oj vecka 30 redan... ja det är inte lång tid kvar nu :)

Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Så myysigt :D

2010-02-08 @ 07:31:54
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback