En ganska avslappnad helg

Efter en miserabel sjukvecka som avslutades i fredags med två timmars jobb så blev det en ganska slapp och lugn helg. Fredagkväll med hämtmat och American Idol var ungefär det jag orkade med...

Igår så tog vi en sväng till Knalleland. Shoppade på Rusta för att fylla på städförrådet och sen blev det att leta födelsedagspresent till Nea som fyllt 2 år i veckan. Lönehelg = mer eller mindre kaos på Knalleland, men vi överlevde *ler brett* Sen bar det iväg till grannarna på en stunds födelsedagsfika. Kvällen tillbringades hemma hos Malin & Emil, där det bjöds på god mat och tittades lite på melodifestivalen men desto mer på OS. Efter att ha gäspat mig igenom nån åka-nerför-backe-final (jepp, jag har vansinning koll på sport som ni märker *fnissar*) så åkte vi hem. Bebben har agerat sparkande kamin hela natten vilket gjort det svårt att sova.

Dagen idag har till stor del bestått av Operation Sanera Lägenheten, vilket var nödvändigt för att rensa bort alla baskilusker. Nu måste vi bara boka en tvättid för att bli av med alla lakan, handdukar etcetera som på nåt obegripligt sätt växt till ett berg av tvätt. Eftersom jag dels inte är så smidig längre men främst inte orkar lyfta och bära tungt nån längre bit så måste det tajmas med Fredriks schema. Nåja, det löser sig. Bebben kommer förhoppningsvis inte än på åtminstone 7 veckor....

Eftermiddagen/kvällen har jag myst med Ninolainen. Kollat på bilder från hennes Thailandssemester tillsammans med barnen. Jag blev bra sugen på att åka dit kan jag säga. Fick pesulent oxå, Elisabeth Ardens "magiska" eight hour cream + läppbalsam som tydligen fungerar till allt. Me like. Hennes mor hade dessutom varit där och lämnat tvättade och strykta lakan som passar till vaggan vi har fått låna. Hur gulligt som helst. Nina bjöd även på smarrig kladdkaka och så tittade vi Project Runway innan tjockisen (aka moi) fick skjuts hem.

Jag borde ha tillbringat en del tid idag med näsan i skolböckerna men sånt är livet. Den här veckan måste det bli fullt fokus plugg...& jobb iofs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback