Piggare bebbe *ta i trä* & sulkyfunderingar

Efter ännu en orolig natt verkar Dexter verkligen vara oförskämt pigg. Lite snorig och hostig och med sämre aptit men inte en enda kräk- eller diarréattack till. Himla skönt, håller tummarna för att det det fortsätter i rätt riktning. Vi får ju besök på fredag av världens bästa Elliebubban med familj *längtar*

Medan Dexter kryper runt mellan vardagsrummet och hans rum och härjar så sitter jag i sulkyfunderingar. Lillkillen kan ju sätta sig upp själv nu och kommer inte vilja ligga ner i vagnen så länge till. Det går givetvis att höja ryggstödet på den kombivagnen vi har nu men selen har gått sönder så det är inget alternativ. Ska kolla och se om det går att fixa på nåt sätt.

Jag har först klurat ganska länge på vad jag har för förväntningar/krav på en sulky och kom fram till följande:
  • Den ska vara stadig och stabil
  • men ändå smidig, så vi får plats med den i bagageluckan + andra saker :)
  • Suflett tycker jag är ett måste
  • Fullt liggläge är önskvärt
  • Ett handtag som enkelt kan regleras och vikas ihop (utrymmessparande vid bussturer)
  • En rejäl varukorg
Med den önskelistan i åtanke har jag surfat runt en del. Den enda sulky jag hittat som uppfyller samtliga punkter är
Kronans. Den verkar ha allt. Mått ihopfälld 67x57x31 cm. Trist nog kan jag inte åka och klämma på den någonstans eftersom det är beställningsvara direkt från Kronan. Priset för vagnen är 2695 kr. Om man beställer med ett regnskydd och räknar in frakten skulle det gå på totalt 3085 kr och leveranstiden är en vecka. Tål att funderas på. Vi måste spara lite innan det blir aktuellt med inköp i vilket fall som helst. Jag har dessutom bara lästa positiva kommentarer om sulkyn överallt på nätet. En Emmaljunga Scooter 2.0 som många andra rekommenderar kostar runt 2500 kr den också. Den verkar oxå bra men har inte fullt liggläge och tar större plats hopfälld - 88x53x52. Vi får åka till bayproffsen nåndag och klämma på Scootern.


Kronan

Emmaljunga Scooter 2.0

Kommentarer
Postat av: Linda

Men älskade duvan.. Vi har ju scootern.. Den har du ju sett tusen gånger.. Kom hit o prova den med Dexter i vettja! :)

Där kan du äver göra ett klipp genom att nu köpa 2010 års modell när det snart är 2011. Då blir den ytterliggare några hundringar billigare.. :)

2010-12-14 @ 16:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback