Vecka 38...

...börjar nu då. 13 dagar kvar till beräknat nedsläpp. Jag har inte haft nåra direkt känningar. Ingen slempropp, läckande vatten, blodblandade flytningar (ja visst är jag äcklig nu *fnissar*) eller några direkta förvärkar (vad jag vet iaf). Sammandragningar har jag så det räcker och blir över. Magen blir stenhård, det lär vara det närmaste jag kommer en sexpackskänsla någonsin *flinar*

Gravidosaurusen
Nu är tiden då man inte gör mycket annat än väntar.
Veckorna före den beräknade förlossningen upplevs mycket olika av olika kvinnor. Vissa blir deprimerade mot slutet av graviditeten, blir labila till humöret, irriterade och har svårt att få någonting gjort. Andra får en drift att förbereda för barnets ankomst - se om sitt hus, sätter igång med storstädning, lagar mat, bakar och fryser in för kommande behov eller titta på lite babykläder(Oja, been there done that).

Busbebben
I vecka 38 är medelkroppslängden  50 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 3200 gr. Huvudets omkrets är 34,8 cm. Ditt barn är nu redo för ett liv utanför livmodern. Visste du att det är barnet själv som bestämmer när det ska komma ut, graviditetslängden finns programmerad i barnets arvsanlag (mamma gick över nån dag med mig & svärmor födde för tidigt så svårt att veta). Lungorna är fyllda med vätska fram till födelseögonblicket då vätskan pressas ut för att ersättas med luft.

Från growingpeople.se



Påsken har, av naturliga skäl, varit lugn. Kändes säkrast att inte åka nån längre bit nu. Jag orkar inte det heller. Vi har varit hemma och slappat. Igår blev det en tripp ut till Fristad & Fredriks föräldrar för påskmat. Fick träffa hans brors nya flickvän Katrin då, himla gullig tjej som läser till polis.

Idag ska jag hem till Linda och lilla Gustav en sväng och sen ska vi försöka ta tag i att städa lite, vilket vi dumt nog inte orkat engagera oss i under påsk.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback