Första besöket hos barnmorskan...

...gjorde vi idag. Efter en någotsånär kvalificerad gissning kan jag vara i vecka 10+4.

Nu kan jag knappast förneka det för mig själv längre att det faktiskt bor ett litet "kräk" (ja det är arbetsnamnet för närvarande) i min mage.

Nästa besök är inbokat den 2/10. I vecka 18 är det aktuellt med ultraljud. Först då får vi veta om jag nu varit så regelbunden som jag trott *ler brett* Här kan man tala om noll koll men tack vare att Ellie så snällt skrev upp när jag hade min mens i april så kunde vi räkna ut veckorna någotsånär i alla fall.

Efter besöket kikade vi in på barnaffären som så strategiskt ligger i hörnet när man kommer ut från barnmorskan. Klämde & kände lite förvirrat på barnvagnar gjorde vi och tittade på massa andra märkliga saker. Jag måste prata med systeryster & se vad de har som vi kan få/låna. Spjälsängen vet jag att vi får låna.

Just nu sitter jag på skolan. Borde plugga lite tills det är dags för FUM-utbildning (Inför Studentkårens fullmäktige) men har svårt att hålla fokus. Kikar väl igenom informationen jag fick med mig så är det gjort åtminstone.


Kommentarer
Postat av: Johanna

:) mys med bebisaffärer!

2009-09-17 @ 15:29:13
Postat av: Ell

åhååhhåååhååååå



Grattis mina vänner. Tycker kräket var ett bra arbetsnamn. massa kramar

Postat av: missTv

Jag kom på att jag nog inte sagt grattis, så: grattis! Parasit har jag hört tidigare, men kräk funkar också fint :) Kram!

2009-09-20 @ 22:42:57
URL: http://misstv.blogspot.com
Postat av: Eva

Tack allihop! Kräket it is...tills vidare åtminstone ler brett

2009-09-21 @ 20:25:23
URL: http://sometimesalways.blogg.se/
Postat av: Emelie

Stort grattis, vad roligt!

2009-09-24 @ 15:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback