Inredningsfantasier

Vi fick ju ett golv i julklapp av Fredriks föräldrar. Det är ett vitt skeppsgolv, jättefint men jag skulle inte ha köpt själv. Hur som helst, gratis är gott och det kommer passa bra i vardagsrummet. Eftersom jag som fattig student inte har pengar att avvara till renovering så har "svärföräldrarna" även erbjudit sig att låna ut pengar till tapeter. Jag har efter mycket om och men svalt min stolthet och förlikat mig med tanken att acceptera hjälp.

Vi har kikat lite på tapeter och mer eller mindre bestämt oss för en randig tapet från Midbec som fondvägg (den går i brun-grön-beiga nyanser) alternativt en från Intrade kollektion Grand Cru i enbart "jordiga" nyanser. Till det ska vi försöka hitta en matchande enfärgad tapet.


Intrade Grand Cru


För att krångla till det ytterligare så är vi sugna på att ha en tapet till. Nämligen en från Decor Maisons kollektion Impala. Vi planerar att ha en liten "barhörna" (man måste kompromissa i ett förhållande - Fred vill ha en bar...jag har fått improvisera fram något som gör mig nöjd, för en klassisk bar kommer inte in här). Den hörnan kan vi tänka oss att markera med den här "konstlädertapeten". Så tuff, det ser ut som tapeten har sömmar men det är bara en illusion.



Decor Maison Impala - bild lånad från fixa&dona



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback