Då var julen över

Julafton var lugn och mysig ute i Fristad med Fredriks föräldrar och hans bror. Massa god mat och lite canasta blev det innan läggdags. Vi fick massa bra julklappar. Presentkort på babyproffsen, H&M samt Jack & Jones. En servis, söt tomteanka, en påse med smarr. Jag fick parfym och Fredrik kläder.

Juldagen bar det av upp till Karlskoga. Landade hemma hos systeryster med familj där vi hade julklappsutdelning och blev bjudna på mat innan syrran korkade upp. Hon skulle ut nämligen och hade några vänner över innan de kom iväg vid elva-tiden på kvällen. Jag och Vilda mös lite framför tv:n medan de icke-gravid intog alkohol *ler brett*
Vi fick bra julklappar här oxå. En hel del babystuff: en miniskötväska, supersöt body som Vilda valt alldeles själv, tuff Super Mario haklapp, napptermometer och nappflaska. Utöver allt detta fick vi med oss en massa annat till låns som spjälsäng, sängkläder, leksaker och en hel del till.

Annandagen åkte vi hem till mina föräldrar och käkade mat. De tror inte på det där med att vuxna ska byta julklappar men vi fick ett välkommet pengabidrag till bebben. Efter det bar det av hem till Ellie och Jouni där Offa och hennes Fluffen oxå fanns på plats. Offas pojkvän, som jag träffade för första gången, var söt och hade köpt en julklapp till mig. En gullig liten badankhandduk. Me like. Sen hade sötaste D och Beardo lämnat julklapp i form av en gullig barnvagsberlock och barbakruka (som jag ska ge mig på att få gräset att växa i när det blivit lite varmare). Ellie hade handlat massa roliga saker hon med. Jag fick ankhörlurarna och en av böckerna jag hade önskat mig.


Sen fick vi även:

Vilket jag i och för sig är ganska säker på att vi lyckas klara på egen hand *flinar*

Hysteriskt rolig. Aj löööööv it *ler nöjt*

Utöver allt detta har vi hunnit med inte en utan två trippar till Örebro med besök hos mormor & morfar, Chilli, IKEA och Marieberg köpcentrum samt att vi hälsat på hos Käcks och deras 3 veckor gamla underverk Ebba samt hos Johanna, Drickard och lilla Dante. Vi fick med oss deras gamla barnvagn (som ska betalas när Fredrik fått nytt batterie till internetbanksdosan samt ett kontonummer) och en burk av deras smaskiga inlagda gurka. Det har även blivit ett kvällsdopp på strandbadet och lite Zombiefilms-tittande. Känner dock att tiden gick alldeles för fort. Hann inte riktigt umgås med Ellie lika mycket som jag velat. Tiden går så snabbt.

Vi kom hem igår, efter en mellanlandning i Fristad för att fylla på med lite mer mat. Idag har vi varit hos barnmorskan och lyssnat på hjärtljud, mätt magen och efter mycket om och men tagit blodprov (jag är aningen svårstucken och idag gick det först efter 5 försök). En liten tripp till kaoset på Knalleland blev det oxå.

Nyårsafton ska tillbringas hemma hos Nina. Vi ska laga mat och mysa. Ska bli skönt att ta det lite lugnt.


Hoppas ni haft en skön jul.
Jag vill passa på att önska alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!





Kommentarer
Postat av: Helena ROOM AND SERVE

Det gäller att få sjukt bra julklappar.... dessa passade bra in under den etiketten :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback