Vårdcentraler suger

Jag bet i det sura äpplet och ringde vårdcentralen som faktiskt ringde tillbaka efter bara 15 min.
Informerade om att jag behöver ett recept på Bricanyl 0,5 mg. Eftersom jag flyttat runt en del och aldrig hämtat ut Bricanyl på den vårdcentralen innan så var hon osäker på om läkarna skulle skriva ut det! Hon bad mig ringa och kontroller i eftermiddag eller imorgon. Då jag påperkar att jag har besvär nu och undrar vad jag ska göra om det blir akut säger "jamen ring i eftermiddag". FFS då kommer bricanyl inte hjälpa längre utan jag behöver syrgas och ventoline.

Vi får se hur länge jag fixar det här. Annars får jag väl ringa och tigga om akuthjälp.  Det är svårt att slappna av och tänka på något annat när man har svårt att andas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback