Studera mera

Nu har jag drabbats av pluggbacillen igen och denna gång känns det faktiskt mer allvarligt än tidigare :)
Jag blir inte direkt yngre och ser inte mig själv jobba på Transcom i all evighet. Jag har ändå varit anställd på företaget i 11 år. Börjar bli dags att fundera på vad jag egentligen vill göra med mitt liv.
Har klurat lite fram och tillbaka de senaste månaderna.

Det jag fastnat för är lärare för förskola & förskoleklass alternativt lärare för grundskolans tidigare år med inriktning kultur, kommunikation & media. Det sistnämnda behöver jag dock läsa upp engelskan till, krävs Eng B & jag har bara A-kurser. Sen tycker jag faktiskt att Organisations- och personalutvecklare i samhället låter intressant. Speciellt med inriktning mot Psykologi.
Lite spretiga val kanske men ändå i grunden människoorienterat :D

Jag har även sagt till på jobbet att jag planerar att börja plugga till hösten, det ger mig en spark i arslet att faktiskt ta tag i det denna gången *ler*
Inte säkert att jag kommer in, har ej gjort högskoleprovet så jag hoppas på att mina gymnasiebetyg räcker till. Har ett snitt på 4,2...får se om det räcker *pust* Hmm, sen kanske man kan tillgodoräkna sig lite poäng genom arbetslivserfarenhet? Måste kollas upp.




Kommentarer
Postat av: Ellie

Du kan tillgodoräkna dig 0,5 poäng om du har mer än fem år arbetslivserfarenhet, så då borde ju saken vara biff :)

Organisations och personalutvecklare låter jätteintressant. Det tror jag du skulle passa som :)

2008-03-05 @ 14:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback