Fredagkväll

Då var det äntligen fredag. Har kikat lite på "Let´s Dance" med Fred. När Alcatraz gjorde sitt framträdande gav jag upp. Deras fantastiskt dåliga mimning fick mig att skämmas & må illa *bläääää*

Satte mig istället ner vid datorn för att lyssna på musik & slösurfa.
Jag har fullkomligt förälskat mig i låten "Mercy" med Duffy. Trist nog håller inte fullängdaren riktigt samma klass som den singeln.

"...You got me begging you for mercy
Why won't you release me?
You got me begging you for mercy
Why won't you release me?
I said release me


Now you think that I
Will be something on the side
But you got to understand
That I need a man
Who can take my hand, yes I do

I don't know what this is
But you got me good
Just like you knew you would
I don't know what you do
But you do it well
I'm under your spell

You got me begging you for mercy
Why won't you release me?
You got me begging you for mercy
Why won't you release me?
I said you better release me, yeah, yeah, yeah"

image130


Jag har äntligen fått fingrarna ur & lyssnat mer på Lykke Li. Hennes skiva håller en jämnare, hög nivå. Me like a lot!
Lyssna bara på låtar som: Little bit, I´m good I´m gone, Hanging High, Complaint department, Tonight.... Ljuvligt!

"...and for you i keep my legs apart
and forget about my tainted heart
and i will never ever be the first
to say it
but still I,
yes you know I..I..I..
i would do it,
push a button
pull a trigger,
climb a mountain
jump off a cliff,
'cause you know baby
i love you love you a little bit
i would do it, i would say it
i would mean it, we could do it
it was you and i and if only i..

i think i'm
a little bit, a little bit
a little bit in love with you
but only if you're
a little but, a little bit, little bit
in lo-lo-lo-lo-love with me..."

Lykke Li - Little Bit

image131

Imorgon blir det upp i ottan då jag ska vara barnvakt till Julia från 8:00. Malin ska spela i Företagsfotbollscupen & Emil är i Sthlm. Om Malins lag gör bra i från sig & går vidare kan det hålla på hela eftermiddagen.
Jag kommer troligtvis vara helt slut sen, med Julia är det verkligen fullt ös medvetslös - hela tiden *flinar*
Senare på kvällen ska vi fira tre födelsedagsbarn (Jonathan, Junior & Tess). Kvällen börjar på Jensens Boefhus som nyss öppnat i Borås. Hoppas maten är bra. Fred har iallafall dregglat över deras meny på nätet, jag trodde nästan att han skulle kortsluta tangentbordet *fnissar*
Jag längtar mest till att få ge födelsedagsbarnen sina presenter. Hoppas de uppskattar dem, jag är iaf nöjd med inköpen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback