Spontanshopping

Fred har tjatat rätt länge att han vill ha en ny större tv med full HD etc, för att kunna utnyttja blue-rayspelare in PS3:an.
Igår kom han hem efter jobbet & deklarerade att OnOff hade erbjudande på en 40-tums Sony med Full HD.
Vi åkte dit för att kika på tv:n & kom överens om att passa på att försöka hitta en ny dammsugare då vår gamla i prinicp begått harakiri.

Vi kliver in, frågar en säljare vart tv:n står & medan hon frågar oss om vi vill kika på den en stund säger vi att vi tar den :)
Sen gick vill dammsugaravdelning & klämde & kände en stund.
Fredriks enda krav var att han ville ha en liten & smidig dammsugare med lång sladd (vilket jag efter en stund kom fram till att det han egentligen menade var lång SLANG *fnissar*). Vi hittade en som såg ut att uppfylla de kriterierna & lite till samt var prisvärd, runt 1500 kr. Typiskt nog hade de inte den inne på lager så då valde Fredrik ut en annan som inte jag var lika förtjust i men som kostade ungefär lika mycket. Det var inte vår dag, så den dammsugaren fanns inte heller på lager. Då började jag bli irriterad & pekade på en dammsugare där flera kartonger stod framme.
"Vi tar den, den finns iallafall"! Jodå, men den var inte gratis. Ca 3000 kr fick vi hosta upp för den *harkel*.  Värsta spejsade varianten med tri-active munstycke, fjärrkontroll (på handtaget så man slipper böja sig ner för att sätta på/av eller ändra sugkraft), extra stor dammsugarpåse, superlång sladd och slang.
Det  var verkligen ett rent nöje att inviga den förut idag :D


Kommentarer
Postat av: Ellie

Tri-active-munstycke? Kan man flyga till månen med ett sånt? :-)

Postat av: Eva

asgarv Hmm, jag har inte läst hela manualen än så det är inte omöjligt :)

2008-06-18 @ 19:26:03
Postat av: Eva

Stavade som en kratta gjorde jag i detta inlägg. Massa tangentmissar. Skitsamma :)

2008-06-18 @ 19:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback