Yr i bollen

Jag är trött på att känna mig åksjuk nu. Har haft yrsel sedan förra måndagen då jag blev illamående av yrsel & spydde.Går runt & känner mig konstant åksjuk, har emellanåt svårt att fokusera blicken & hålla balansen sedan får jag riktiga yrselanfall med jämna mellanrum.
Att böja sig ner & ta på skorna är en riktig pärs, samma sak att lägga sig ner & röra mig i sängen är karusellframkallande *pust*

I måndags beslöt jag mig för att ringa vårdcentralen eftersom det kändes lite olustigt att ha haft yrsel i en vecka.
Den danska läkaren kikade lite i mina öron, tog blodtryck & blodprover (vilket det sistnämnda alltid är lika spännande eftersom jag är svårstucken. Tredje gången gillt fungerade inte på mina armar så de fick sätta en nål i handryggen, det är inte skönt) som inte visade nåt. Läkaren ryckte lite på axlarna & sa att det nog var en infektion. Han bad mig dricka mycket vatten så skulle det nog gå över på ett par dagar. Tss...

Igår ringde jag sjukvårdsrådgivningen. Tänkte att de kanske kunde ha nåt förslag på vad yrseln beror på.  Dessutom är det skönt att få höra det förklarat på svenska :D
Sjuksköterskan började med stress (allt kan visst vara stressrelaterat nuförtiden *ler) & tyckte sen det lät som jag hade någon virusinfektion på balansnerven. När jag frågar hur länge yrseln isånafall kan sitta i & om det är något man kan göra får jag till svar "Den kan sitta i flera månader & inget kan göras". GAAAAAHHHHH
Om det inte släppt till på måndag är det jag som ringer vårdcentralen igen. Jag tar inte mer skit!
Jag har inte tid med sånt här nu när vi är mitt i växelkonsolideringen på jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback