Första skoldagen avklarad

Eller första introduktionsdagen åtminstone (det får visst inte heta nollning längre).
Efter att ha vandrat/marscherat/hoppat jämfota runt genom stan på ett led hållandes ett rep (som under inga omständigheter fick nudda marken) med pausande för sång (eller ylande) höll rektor och studentkårens styrelse en presentation. Kårordföranden är säkert väldigt kompetent men han var ingen karismatisk talare direkt.

Efter ytterligare rephållande genom högskolan fick vi göra egna namnskyltar som måste användas under hela introduktionen. Jag hade givetvis med mig mitt pennskrin så jag pimpade skylten lite extra :)
Efter det bjöds det på lunch och så var första dagen avklarad. Nästan iallafall.

Det återstod en förfest på högskolan och sen en tur till kåren där jag dansade! Förstå vad full jag var då eftersom jag verkligen inte gillar att dansa. Idag mår jag som jag förtjänar. Att supa ikapp med 20-åringar lät som en sån bra idé igår.
Tro mig, det var det inte! Det sitter en elak liten dvärg i mitt huvud och kör trumsolon och jag har mått vansinnigt illa och hälsat på Ulrik. Min mage protesterar på fler sätt (jag ska inte gå in på några detaljer, jag lovar *flinar*) och jag känner mig ynkligast i hela världen.

Som tur var hade jag iallafall roligt. Har träffat lite nya människor och knytit an till gamla bekanta.


*stönar* nu ska jag lägga mig en stund igen......*ynk*


Kommentarer
Postat av: Johanna

haha! :) Det viktigaste är att du hade roligt! Lycka till i fortsättningen, puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback