Höst

"Te (äldre stavning thé) är namnet på en växt och en av denna gjord dryck, som kan drickas varm eller kall. Te framställs av unga bladskott från växten Camellia sinensis och har använts av människor i åtminstone 1700 år"
Wikipedia

Nu är det dags för höstmys. Tända värmeljus, sitta ihopkrupen i soffan under en filt framför en bra film eller med en godbok drickandes mängder med te. På så sätt överlever man regnet och rusket.
Jag ska pallra mig ner till Bergs - vilket är stans mysigaste lilla butik - nästa vecka (när jag förhoppningsvis har fått lite mer pengar) och inhandla lite smarrigt löste, för allt sånt är slut hemma sen länge. Köpte te där åt Basse när han fyllde och det gröna teet han fick var riktigt mumsigt. Hmm, måste fråga honom vad det hette....

Imorgon åker Fred till El Stockholmo för att spela SM i Magic. Jag stannar hemma och håller tummarna :)
Nina vill ha med mig till Östersund men det lockar inget vidare. Det har ju snöat där redan! Brr....
Imorgon tänkte jag iallafall örsöka ta mig i kragen och få fingrarna (läs: hela jävla armen) ur och sanera...hmmm....städa lägenheten.



Kommentarer
Postat av: johanna

Tipsa gärna om du hitta några spännande théer! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback