Tillbaka från den sanitära olägenheten...

...även kallad festival :D

Jag är lite sliten nu. Mycket jobb och ännu mer alkohol i kombination med lite sömn har visst den effekten.

Hursomhelst har det varit så kul. Träffat massor med sköna människor - Linda, Sofia, Marie, Rasmus, Sven, Rikard, Micke, Kristian, Linn, Ellenor, Andreas, Anders Emilsson, Steffiepeffi, Magnus, Nemo (vilket var hundra år sen sist)....och listan kan fortsätta ett bra tag till. Tack allihop för en kul festivalupplevelse.
Sen har jag dessutom lyckats se en del båda bra & dåliga spelningar.
Maia Hirasawa - Charmigt men ingen hit direkt
Flogging Molly - Ösigt värre, så dammigt i perioder att det inte gick att se scenen
Emmon - Nej tack. Två låtar räckte för komma fram till den slutsatsen.
Sophie Zelmani - Jag älskar henne men denna livespelning var verkligen mördande trist. Noll scennärvaro & publikkontakt.
Salem Al Fakir - Kikade bara nån låt, inte riktigt min kopp te musikmässigt. kan inte sätt fingret på riktigt vad det är med musiken jag inte gillar. Han gav dock ett schysst liveframträdande.
Tunng - Hur charmigt som helst. Jag älskade det! Synd bara att det det var så lite folk på spelningen & att den krockade med Wolfmother.
Wolfmother - Mm de rockade fett även om rösten inte riktigt höll hela vägen. Schysst spelning.
Ozzy - Ja vad ska jag säga. Ozzy är Ozzy. Orkade bara se ett par låtar men han gav järnet även om hans röst inte heller funkade fullt ut.
Säkert! - Ritigt skön spelning. Hon levererar poppärlor med charm tillsammans med diverse gästartister.
Manic Street Preachers - De körde massa hits men var rätt trista. Rockgubbar som gjorde sin grej helt enkelt. Inte ens Nina Perssons inhopp livade upp något.
Roky Erickson & the Explosives - Har jag ärligt talat inte lyssnat så mycket på men några vänner släpade dit mig & vi lyssnade på ett par låtar. Atlantistältet var fullknöckat & alla sjöng med. Kul stämning var det åtminstone.
Andreas Tilliander - tittade bara på Andreas en kort stund. Han är ju ingen kul snubbe att se live direkt. bad honom strippa för att liva upp stämningen lite men icke sa nicke :D
Shout Out Louds - En kul & ösig spelning. Dock irriterade vi ihjäl oss på den "kissnödiga" körtjejen.
Pet Shop Boys - De fick avsluta festivalen för min del. Trotsade ösregnet för att se en fullkomlig gayparad av dansare & klädbyten. De körda alla hits - avslutade med extranumren "It´s a sin" & "Go west". Levererade en skön show. Synd bara att det var så lite folk trots allt som trotsade regnet.


Jag har haft en superkul festival men det är skönt att vara hemma igen. Få vara ren & sova i min egen säng, underbart!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback