Om att bli ihågkommen

Ibland undrar jag vad folk omkring skulle minnas av mig om jag försvann....
Är det min tjurskallighet som kan driva t.o.m. mig själv till vansinne eller är det förmågan till självutplåning?
Hoppas att nån minns att jag brukade vara snäll mot andra...även om jag ofta inte var det mot mig själv.
Frågan är vad jag egentligen vill att att folk ska komma ihåg....Vem som ska känna vad...

Märkligt resonemang....jag vet.



När du står ensam kvar på tå När ytan inte går att nå När du träffat botten Kom ihåg mig då När du tagit första bästa tåg Och ger vad som helst för en dialog När du står sist i kön Kom ihåg mig då När vintern gömmer dina spår Så att du inte hittar hem När du är vilsen i en vinternatt, igen Kom ihåg mig då När det blir varma sommardagar Kom ihåg mig då Kom ihåg mig då När vinterisen ligger klar Kom ihåg mig då Kom ihåg mig då Här finns du kvar När du står på toppen och tittar ner Och det är ljust vart än du ser När du har vunnit Kom ihåg mig då När du får spring i dina ben Och jordens dragningskraft är klen När du är luften Kom ihåg mig då När våren öppnar sina dörrar Och du tar den långa vägen hem När du sitter på uteserveringen Där vi satt, igen Kom ihåg mig då När det blir varma sommardagar? När varje dag känns likadan Och när det skymmer över stan Och när du drömmer Kom ihåg mig då När du har varit i alla vrår Och du har testat allt som går Och när du tröttnat Kom ihåg mig då När det blir varma sommardagar?
Lars Winnerbäck - Kom ihåg mig

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag kommer alltid ihåg ditt leende, och hur du alltid får mig att skratta så att magen gör ont när vi ses :-)

2007-09-01 @ 20:12:00
Postat av: ofelia

jag kommer komma ihåg din roliga knasighet =)

2007-09-02 @ 12:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback