En liten sjuk

Dexter har åkt på nåt magvirus - igen. Natten mellan fredag & lördag kräktes han hemma hos farmor & farfar. Sen dagen igår var det en hängig liten kille som under eftermiddagen/kvällen levererade ett gäng diarréblöjor. Dessutom spydde Dexter i sängen här hemma igår kväll. Stackars liten. Fredrik har haft nattvakten medan jag försökt att sova. Han ligger nu i sängen en stund sömn för sen bär det av till apoteket för att införskaffa vätskeersättning.

Trots allt är plutten ganska pigg just nu. Väldigt blek dock. Jag har lyckats peta i honom lite fruktpuré, nån bit vitt bröd samt alldeles för lite vatten för att jag ska vara helt nöjd. Tydligen är det här viruset nåt vi lyckats få med oss hem från öppna förskolan, är nämligen en till från föräldragruppen som är dålig. Usch & fy & blä. Jag hade sett fram mot att umgås med Malin, Maria & deras busungar imorgon men det får bli nån annan gång helt enkelt. Nu får vi hålla oss hemma ett tag igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback