Omställning

Att få en bebis i familjen är en omställning som heter duga. En lite mindre variant blev det nu när Fredrik började jobba igen i måndags. Första natten var inte rolig, lille skrutten var jättepipig så det blev inte mycket sömn för min del. Det vara bara att ta sig i kragen och åka på "äventyr". Vi gjorde Dexters första bussresa vilket gick bra. Han låg så snällt i vagnen och tittade storögt. Målet för resan var BVC men då vi var lite tidiga så hann vi med en promenix på stan innan. Det är betydligt bökigare att ta sig fram i butiker numera *ler brett*

Det första BVC-besöket gick inte riktigt som planerat. Dexters tajming var osviklig så han blev hungrig precis när vi skulle gå in. Det var bara för mig att hala fram bröstet & amma i väntrummet. Min första "offentliga" amning och utan amningskudde, körs i take! När vi väl kom in och det var dags för vägning konstaterades att han bara gått upp 25 g på en vecka. Så nu har jag fått order att först amma, sedan ge ersättning och pumpa brösten. Klart att lille plutten var pipig eftersom han var mer eller mindre hungrig hela tiden, stackarn. Nu när Dexter får ersättning eller sparad bröstmjölk utöver det han ammar så sover han bättre. Dock är magen lika bubblig och orolig men jag hoppas att det ordnar till sig så småningom. På fredag är det dags för en extravägning hos BVC så vi kan se om vikten börjar gå uppåt. Jag har konstaterat att jag nog helt enkelt inte har tillräckligt med mjölk, än iallafall. När jag pumpar så får jag bara ut runt 20-30 ml....skruttigt.


Dagens första sovabild på mammas goding *ler*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback