Home sweet home

Tiden går fort med ett litet nytillskott till familjen. Just nu är det svårt att fatta hur man ska hinna med vardagen. Fokus ligger på Dexters behov och det är mycket mat, blöjbyten, sömn, tvätt och så ska vi hinna med att äta och dricka ordentligt samt kanske vila lite emellan.

Amningen börjar så smått flyta på *ta i trä*. Vi behöver givetvis båda två jobba på tekniken men nu så kan jag leva med att sitta som en ostbåge & ha lite ryggont bara han äter och mjölken rinner till. Jag ser dock deformerad ut eftersom ena tutten är större än den andra, favoritbröstet att snutta på liksom :)
Nåt som faktiskt är himla skönt är att Dexter lärt sig ta napp redan på neo. Det är en stor hjälp och avlastning för mina ömma bröstvårtor och underbart att ha på natten.

Inatt har allt fungerat förvånansvärt smidigt. Dexter fick ersättning vid 00-tiden. Sen vaknade han inte förrän 04:00, tuttade lite och Fredrik gav honom rester av sparad bröstmjölk (så ni som ska ha mjölk i kaffet hemma hos oss bör hälla ur paketet, inte ta från en flaska *ler*). Ungefär en timme senare vaknade han och fick amma igen. Jag la ner Dexter i vaggan ungefär 05:50 och sen sov han till 8:45! Hur skönt som helst att få lite sammanhängande sömn.



Kommentarer
Postat av: Helena

ska bli sjukt härligt att få träffa er i morgon! kramis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback