Magsjuka eller nåt

Igår åt Dexter inte lika bra som han brukar men aptiten kan ju variera så jag tänkte inte mer på det då. Inatt har han sovit så oroligt lille skrutten. Vaknat till och pipit en massa. Vid halv 5 kände jag en ack för välbekant bajslukt och efter blöjbyte så var Dexter givetvis pigg så vi la oss i extrasängen i hans rum. Vid 6 fick han välling och somnade om efter en stund. Vi klev upp vid 8 efter att ha myst lite i sängen, en stund senare när han lekte på golvet kom värsta spyan. Reflekterade inte så mycket mer över att han kräkts än att det var en rejälare mängd än vanligt. Ca 30 min senare var det dags för bajsattacken. Lillfisen hade värsta diarrén som läckt ut överallt. Bara att kavla upp ärmarna och krångla av honom kläderna, torka av all skit så gått det gick och sen tappa upp ett bad. Efter det har han fått lite bebisyoghurt, druckit lite vatten samt sovit en stund.

Måste säga att Dexter är förvånansvärt pigg och glad trots allt *ta i trä* så jag hoppas att det inte kommer mer... Och jag hoppas verkligen att det inte smittar men denna gången får vi ta det säkra före det osäkra och köra 48 timmarsregeln innan vi beger oss hemifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback