Rekrytering - check

På förmiddagen idag gjorde vi sista seminariet på rekryteringskursen. Vi hade en ny idag lärare som  nyss börjat på HB. Hon var en frisk fläkt jämfört med en del av de övriga lärarna vi haft. Ny och ny förresten. Hon har jobbar på Cambridge och studerat  forensic interview - med intriktning mot barn. Mycket fascinerande. Seminariet gick bra, vår lärare ställde frågor och visade sig allmänt intresserad vilket vi inte varit vana vid.

Efter lunch var det dags för examination/opponering på projektarbetet. Då återgick allt till sin vanliga ordning då den gamla vanliga läraren (som dessutom är kursansvarig) verkade helt ointresserad och närapå somnade (vilket han faktiskt har gjort vid ett par tillfällen när vi haft seminarier). Hur som helst tyckte jag att hela seminariegruppen hade gjort bra ifrån sig. Vi fick vettiga frågeställningar som jag anser att vi bemöte på ett bra sätt. Detta var ett litet arbete men det känns bra att få ha övat på opponeringsdelen inför framtida arbeten. Nu är det bara att vänta på domen om arbetet och den individuella inlämningsuppgiften får godkänt från Mr ZzzZzZZzZzz *ler brett*

Torsdag 9-12 är det omtenta. Om Mr Snark (ja vi hade honom som kursansvarig i förra kursen också...& kommer ha i nästa med. Jippie!) inte ändrat upplägg helt och hållet så kan jag nog klara av det denna gången. Försöker iallafall gå in med den inställningen, vilket jag inte gjorde sist *ler*





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback