Och här har det varit dött

Tentan är avklarad. Känns som om det gick ok. Tror jag lyckats skrapa ihop poäng till godkänt iallafall. Svårt att avgöra eftersom det var min första tenta. Nu får jag bara vänta ca två veckor på svar.

Igår började vi med nästa kurs, Mångfald i arbetslivet. Tempot har höjts avsevärt. Vi har föreläsningar och seminarier 4 av 5 dagar varje vecka. Vid ett tillfälle har vi två seminarier på en och samma dag. Inga specifika sidhänvisningar är det heller utan vi ska läsa typ minst en bok/dag och göra diskussionsuppgifter *pust*
Hur som helst tycker jag den här kursen verkar både mycket roligare och intressantare än den förra. Vi har haft två föreläsningar hitills och imorgon är en "ledig dag". Då ska vår projektgrupp träffas för att diskutera första seminarieuppgiften som ska redovisas på torsdag. Vi kanske hinner med att kika lite på seminarieuppgift 2 oxå så ska gås igenom på fredag.
Sen måste vi börja ta tag i Mångfaldskartläggningen som ska göras parallellt med allt annat.


En snabb summering av helgen:
 Efter torsdagens tenta var det dags för klassens första tentafest. Vi höll till i källaren på kåren (i trä & blå). Världens bästa Elin & Cicci hade fixat lekar så vi delades in i lag för att lära känna varann lite mer. Jag hade himla kul och träffade ett gäng människor jag inte hade koll på att de gick i min klass :D Sedan drog vi till X & Y efter att ha städat & muttrat över hur snabbt folk försvinner så fort städning kommer på tal.
Fredag var det dags för Rabalder att köra igång. Vi började eftermiddagen med syafton hos Tinna. Hon hjälpte mig att sy ut overallen så den blev lite mer lös & ledig i benen. Sen fick jag pålimmat de få märken jag införskaffat.
Sedan bjöd Sofia på smarrig mat innan vi drog vidare till kåren. En kul kväll trots att det inte var så mycket drag på kåren.
Lördagen började med lekar i Annelundsparken - "Jakten på den gyllene rabarbern". Jag var där & kikade en sväng. Kvällen inleddes med Depom-fest vilket var urkul. Mycket sprit blev det och en hel del sjungande. Lite charader hann vi med dessutom. Sen drog de andra till kåren medan jag uppenbarligen smet hem :P Självbevarelsedriften slog igång *ler brett*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback