Ta i trä

Andra natten i rad som min lillfis sovit igenom utan nattmål. Mellan 2-3 tiden börjar han vakna till lite varje timme  men det fixar nappen. Hur gött som helst. Känner mig nästan utsövd även om jag vaknar varje timme & nappfixar :)

Dessutom har vi nu börjat med att ge skrutten mer mat. Han fick gröt till frukost istället för ersättning vilket han inte protesterade emot. Skulle behöva klä in honom i haklappar dock men skitsamma om Dexter fullkomligen smetar in hela sig med mat, det viktiga är att han äter & mår bra.

Tanken är att hans "matschema" ska se ut som följer ett tag framöver:
Morgon: Gröt
Förmiddag: Ersättning
Lunch: Full portion med rotfrukts- och grönsakspuré
Eftermiddag: Banan & lite fruktmos/puré samt smörgåsrån eller majskrok.
Middag: Gröt
Kväll: Ersättning

Så småningom hoppas jag att vi kan ge gröt till kvällsmål istället för middag men just nu är han för trött på kvällen. Vi provade igår & det var ingen hit. Ser ingen vits med att fortsätta med smakisar när han uppenbarligen gillar att äta & prova nya saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback