Loppisfyndat

Idag var det dags för barnklädesmarknad på Byttorp som hålls två gånger/år. Jag följde med Linda (som var ett gammalt proffs & gav tips & råd) samt hennes karl Andreas. Vi kom dit en kvart innan de öppnade och redan då ringlade sig en ganska ansenlig kö utanför. Givetvis regnade det (vi bor ju faktiskt i Borås) men vad gör väl det när man hoppas på att fynda massa. Väl inne letade jag förvirrat reda på bordet med pojkkläder i Dexters storlek nu & framöver...

Lyckades plocka på mig två fulla ICA-kassar med gott & blandat i storlekar från 74 upp till 86 (slank visst med ett par fina byxor i 92 oxå). Hittade mycket bra kläder i fint skick bl.a ett gäng jeans för 10-20 kr st, en rödmönstrad PO.P body för 15 kr, fleeceoverall för en 50-lapp, supersöta brun/vitprickiga sparkbyxor från Me&I och mängder med annat. Totalt shoppade jag loss för 480 kr. Jag hade span på en åkpåse men lyckades klanta bort den *ingen kommentar* Nu hänger första lasset kläder på tork. Måste bara lösa förvaring eftersom Dexters lilla byrå inte rymmer så mycket.

Ikväll skulle jag ha varit på vininflyttningsmys hos Emma men hon bidde magsjuk :(
Inte alls kul, hoppas hon piggnar till gumman. Blir att stanna hemma istället...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback