Ullared

Imorse 06:30 bar det av till Ullared med Linda & Ann-Sofie. Det var verkligen inga bilar ute vid den tiden så var nere redan efter en timme. Vi kunde i princip knata rätt in på Gekås men snabbt så blev det väldigt mycket folk därinne. Var lite sugen på att köra över en & annan med kundvagnen men jag är ju alldeles för snäll för sånt så lät bli :D

Jag hade inte en jättestor budget så det handlades ganska måttligt. Köpte lite kläder till Dexter: antihalksockor, joggingbyxa, huvjacka, alfons åberg body, pettson body, 2 pyjamasar och en jättesöt tomtedräkt. Sen köpte jag lite flaskborstar, babytops, bitring, nappar, set med tallrik/pipmugg/bestick, 2 haklappar i plast, chipboard-bokstäver (så jag kan pimpa fotoalbumen), krukgubbe, fickalmanacka, liten målarduk, tunika till Vilda, rullspegel till Dex & en leksakstelefon. Hade tänkt shoppa lite mer julklappar men kombinationen lite pengar & galet mycket folk överallt gjorde att jag la ner det. Ungefär 2 1/2 timme efter att vi gick in så betalade vi och var på väg ut igen, jag 770 kr fattigare men lite lyckligare :P
Utanför ringlade kön sig absurt lång. Har inte sett den så megalång sen den gången för flera år sedan då jag & Nina vände & åkte hem igen eftersom vi insåg att det inte fanns en chans att hinna in innan stängningsdags.

Under tiden som vi tjejer roade oss på Gekås så åkte Fred med Dexter till djurparken tillsammans med Andreas & Gustav. Perfekt väder var det med strålande solsken. Eftermiddagen tillbringades ute i Fristad firandes "svärmors" födelsedag. Ikväll var det dags för vininflyttningsmyset hos Emma som blev inställt föraa helgen p.g.a. magsjuka men jag orkade verkligen inte. Fred är sjuk igen så det är min tur att kliva upp imorgon bitti, då funkar det inte att dricka vin *gäsp* Ska snart krypa ner i sängen & sova så jag orkar med morgondagen. Vi ska kavla upp ärmarna & påbörja ännu en Operation Sanering av Lägenheten. Sen får vi besök av familjen Unborg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback