Mammas matvrak

Efter gårdagens snabbbesök hos BVC för viktkontroll kunde konstateras att tilläggsmatningen gett resultat. Från måndag em till fredag vid lunch hade Dexter gått från 3575 till 3765. Skönt, så nu kan jag andas ut lite. hoppas fortfarande på att få igång en mer effektiv bröstmjölksproduktion men för tillfället fortsätter vi med att ge dubbelt upp.

Efter BVC-besöket tog Fred & Dex en promenad på stan i det strålande solskenet medan jag äntligen fick klippa mig (var över 9 månader sen sist). Dock hade vi missat att det var vårmarknad denna helg, usch & fy för sånt. När jag var klar hos frisören hittade jag mina älsklingar i stadsparken där de flytt undan allt stök & trängsel. Vi satte oss i bilen, stannade till hemmavid & hämtade upp badprylar till Dexter & sen bar det av till fristad & "svärföräldrarna" för en heldag. Medan Fredrik & hans far fixade iordning bilen (städa, tvätta, polera, fixa rostskador) så myste jag & Dex med farmor. Det bjöds på mat, Dex sussade sött utomhus och fick sen fick bada med farmor samt att farbror Christian med flickvän kom ut & hade med sig en nalleformad tårta och massa presenter till Dexter (ser fram emot att sätta på honom bi-dressen när den väl passar *fnissar*). Vi åkte från Fristad på kvällen till Maxi för att handla lite & var inte hemma förrän vid 21:30! Snacka om heldag. Hela familjen var trötta men nöjda efter den fredagen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback