Helgen som gått

I lördags förmiddag damp Ninolainens yngsta pojk ner för att "barnvaktas" eller vad man nu säger om en 12-åring. Andreas skötte sig mer eller mindre själv, parkerad som han var i lekrummet framför diverse tv-spel. Många timmars tv-spelande hann det bli under såväl lördag som söndag för den pojken kan jag säga.

Vi åkte iväg till babyproffsen för att shoppa lite mer stuff till bebben (presentkort is the shit) samt hämta ut den där gratisboxen med blöjhink och stuff man får. Gratis är ju gott. Vi åkte förbi Ica Maxi och inhandlade stuff till kvällen samt shoppade lunch på Burger King innan det äntligen bar av hem igen.
Senare på lördagen damp Karro & Tomas ner. Vi åt mat och snacks, tjatade och skrattade en massa samt tittade på melodifestivalen (för annars skulle Karro minsann behöva åka hem *ler*). Eftersom vi båda är gravidosaurusar, fast i olika stadier - hon tidig och jag sen, så gäspade vi ikapp efter avslutad final. Det var hursomhelst mysigt med lite social samvaro efter veckan som gått.

Söndagen plockade jag undan lite smått efter lördagens äventyr medan Fredrik och Andreas spelade tv-spel. Fredriks föräldrar stannade förbi på en fika och lämnade en supersöt kofta hans mamma gjort till bebben. Vi skjutsade hem Andreas på eftermiddagen. En snabbis till Knalleland blev det sen, skulle kika på nya blomkrukor eftersom min kära sambo lyckats slå sönder en så den stackars blomman är lite olycklig. Hittade dock inget och jag orkade inte med att traska runt nån längre stund. Jag mår bättre nu men är fortfarande galet trött och har ont i höfter, bäcken och rygg. Dessutom är jag värsta svullot nu när jag börjat samla på mig vatten. Så vi åkte hem och tillbringade kvällen med att mysa en stund framför filmen "9". Me like!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback