Snoris

Min lilla skrutt är sjuk. Han har åkt på en stygg förkylning, snorar massa och hostar lite. Natten var jobbig. Han  vaknade flera gånger och var helt otröstlig lille bubben. Jobbigt att inte kunna andas ordentligt ju.

Det har gått ganska bra under dagen idag, Dexter var så glad & pigg att jag gav honom hans första smakis vid lunch (mosad palsternacka med ersättning och en skvätt flytande margarin) och det var spännande att se. Han gapade glatt och smakade nöjt men ulkade efter en stund. Visste väl inte riktigt vad han skulle göra med moset eftersom han bara svalt vätska tidigare.

På eftermiddagen brakade det loss igen. Dexter bara grät och grät. Det enda som hjälpte någotsånär var att bära runt på honom. Cirkus 7 kg blir lite jobbigt att kånka runt på efter en stund kan jag meddela. Nu däckade han, helt utmattad. Får se hur länge han sover.

Vi har lagt
Supreme Sleep madrassen, då den sluttar lite, under Dex kudde så att huvudet kommer upp lite högre. Sen får han koksaltlösning via spray så ofta som bara möjligt, förhoppningsvis hjälperden till att få ut lite av allt eländigt snor.

Det gör ont i mammahjärtat när ens lilla älskling mår dåligt. Jag känner mig så maktlös. Stackars liten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback