Sötaste systerdottern

Min älskade lilla systerdotter Vilda är så söt. Hon har plockat ihop en låda med saker till bebisen och funderar till och med på att lägga med en Spindelmannen-affisch (det är hennes nya stora idol).




Tydligen sitter Vilda i badbaljan nu, som hon växt ur för länge sen, och testar bebisvattenleksaker. Allt för att kolla så att det inte är grus och sten i dem som bebisen kan få i munnen. Hur gulligt är inte det på en skala?!


Bilder lånade från systerysters fejsbook :P

Idag var det dags för terminens första tenta. Om vi säger så här, jag hade redan innan skrivit upp omtentan i min kalender. Två veckors introduktion, graviditetsbesked och sjukdomar har bidragit till minimalt med pluggande. Om jag har tur skrapade jag kanske ihop 2-4 poäng....20 är godkänt *ler snett* Inte bra men nästa kurs har vi ingen tenta utan examination så det löser sig nog. Jag & Helena har kommit överens om att bli duktiga studenter igen nästa kurs.

Förkylningen fortsätter att frodas. Nässprayen är min bästa vän just nu. Bläää.

Nästa kurs börjar inte förrän på tisdag men jag har en del planerat ändå. Imorgon eftermiddag är det ordförandemöte på kåren. Dessutom ska jag hinna fixa dagordning till stormötet och kika igenom stadgarna en gång till. På måndag ska vi har för-FUM och gå igenom alla handlingar innan fullmäktigemötet senare i veckan.

Helgen blir förhoppningsvis relativt lugn. Planerar en tripp till Göteborg på lördag. Eventuellt ska Fredrik göra det där fallskärmshoppet han fick i 30-års present. Bättre sent än aldrig *ler brett* Dessutom ska vi ta en tripp till IKEA. Måste inhandla lite stuff så vi kan organisera upp stora garderoben i hallen (som just nu är ett av de värsta katastrofområdena i lägenheten). Vi måste även ta tag i att städa lägenheten. Ser ut som hej kom och hjälp mig. Ingen av oss har orkat ta tag i nåt så allt har mer eller mindre förfallit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback