Sammanfattning av de senaste dagarna

Jag förstår inte riktigt vad tiden tar vägen. Dagarn bara rinner förbi.

Lördagen tillbringades i Göteborg. Vi började med ett besök på
Dolores där jag inhandlade en "Roy, the Toxic Boy" och en stor Lenore docka i vinyl. Me like toys *ler brett*



Efter det åkte vi till Ikea och shoppade loss förvaringsprylar till stora garderoben i hallen och passade på att käka lunch. Eftermiddagen avslutades med ett biobesök. Vi såg den senaste Studio Ghibli filmen "Ponyo". Söt, charmig och helt underbar. Jag är svag för Hayo Miyazakis filmer. Ponyo var mer riktad till de yngre än hans tidigare verk och tilltalar nog en bredare massa än vanligt.

Söndagen var inte lika underhållande. Den handlade om organisera mera och sanera lägenheten. Nödvändigt men inte så skoj. Jag vinkade hej då till massa skräp och kan nu faktiskt gå in i garderoben igen, kors i taket.

I måndags var det en del slappande, besök på Knalleland med Helena och för-FUM, vilket det sistnämnda gick oförskämt smidigt.

Gårdagen tillbringades i skolan från 9:30-18:00. Den nya kursen "utvecklings- och personlighetspsykologi" körde igång med en heldag. Vi fick information om examinationen, som är ett grupparbete med riktigt roligt upplägg. Sen var det dags för kårstyrelsemöte som jag efter två timmar smet ifrån för att vara shoppinghjälp till Fred men även så att vi kunde handla mat.

Idag är planen att jag ska plöja igenom boken "Ungdomar och identitet". Jag är klar med 3 kapitel av 9 så jag tycker mig vara förtjänt av en liten paus. Måste vila en stund för jag är galet trött. Istället för att somna snortidigt på kvällarna (vilket jag i princip gjort varje kväll nu under 5-6 veckor) har jag de senaste dagarna haft svårt att somna över huvudtaget, vilket är ganska utmattande.

Kommentarer
Postat av: Johanna

jag antar att Örebro ovan ska vara Göteborg? :) börjar gravidhormonerna sätta sig i hjärnan redan? haha :)

2009-09-30 @ 12:02:31
Postat av: Eva

Haha...ja gravid i hjärnan är nog ordet. Shit, var nog för att jag pratat med mormor....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback