Veckan som gått

I tisdags var det dags för läkarbesök på mvc.
Till min oerhörda lycka (sarkasmen flödar) så medföljde en styck manlig läkarpraktikant. Härligt att göra sin första gynundersökning på länge när två står och glor en in mellan benen"- Ser du livmodertappen? -Ja. - Det se fint ut..." Nåja det gick ju bra och efter att tanten klämt på min livmoder och mage så gissade hon på att jag var i v 13.

I torsdags var det dags för ytterligare ett besök på mvc, denna gång för glukosbelastning. Jag fick fasta från kvällen innan, komma dit kl. 8 och dricka en stoooor mugg med sockervatten och sedan sitta två timmar i väntrummet. Gah. Hade fullt upp att intala mig själv att jag minsann inte mådde illa (vilket jag givetvis gjorde med bara sockervatten i magen). Värdena såg ok ut men det tar tydligen lång tid för mig att förbränna socker vilket gör att jag bör undvika sötsaker. Är inte sugen på att får graviditetsdiabetes som i sin tur kan generera i en jättebebis. Aouch. Efter det var jag helt slut och åkte hem. SKulle ha gått på en föreläsning men var så illamåend, hungrig & trött att det inte gick.

Igår hälsade jag på Linda & lilla Gustav för första gången. Fattar inte att han hunnit bli 6 månader! Herregud vart tar tiden vägen? En riktigt sötnos var han iallafall. Vi fikade, jag gosade med Gustav och Linda berättade massa gravid/förlossningsstuff och visade bilder. Bra att få lite mer hum om saker.
Kvällen tillbringades hemma hos Ninolainen. Vi käkade tacos och umgicks framför Idol (vilket förövrigt var riktigt crappy) men hade ändå mysigt.

Idag har Fredrik och jag tillsammans med svärföräldrarna besökt båda IKEA-varuhusen i Göteborg. Svärföräldrarna lånade kärra från jobbet så vi kunde köpa garderober ill sovrummet och sängavel. Sen slank det med lite annat smått och gott. Kom hem för en liten stund sen och slöar lite innan det är dags att börja skruva *pust* :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback