Barn är underfundiga

Jag beställde födelsedagspresenter från Bokus och nappad epå erbjudandet att köpa en pocket för 19 kr. Det blev Mark Levengoods och Unni Lindells "Gamla tanter lägger inte ägg & Gud som haver barnen kär har du någon ull".

Förfasade mig lite över:
"Graverade mammor går med babyn i magen i cirka 204 månader." Hedda 6 år

Det hade varit otäckt att behöva vara en gravidosaurus så länge. 9 månader räcker gott och väl *ler brett*

Sötast:
"Om man vill kan man ta ultraviolett ljud och kika in på babyn med en apparat. Då brukar den tycka att det blir väldigt ljust därinne, men den tycker också om att få titta på sin mamma och få ett visst intryck av henne." Anna 6 år

Det är bara två veckor kvar till ultraljudet nu. Jag ser fram emot att få "träffa" bebben och se så att allt är ok därinne.

Idag blev det varken städning eller middagsbesök då våra gäster hade en sjuk liten en hemma. Istället åkte vi till Freds föräldrar i Fristad. Vi bytte till vinterdäck på bilen (ja VI för jag assisterade faktiskt...typ rullade däck och skötte muttrar *ler*) och blev bjudna på middag. Sen stoppade vi förbi en snabbis hemma hos Malin och Emil. Jag lämnade min Hello Kitty prinsesstiara till Julia som är inne i en prinsessperiod nu och kikade på när Malin målade taket i vardagsrummet.

Nu sitter Fredrik och spelar Uncharted 2 (vilket han gjort typ dygnet runt sen han köpte det i veckan) och jag softar i soffan.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Jag hade spelat mer om jag kunnat =D

Postat av: Eva

fniss min lilla knas....

2009-10-18 @ 19:54:21
URL: http://sometimesalways.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback