Smarrig mat

Måste bara få dela med mig av ett supergott recept jag lagade idag. Enligt min sambo var det "porrigt gott" *fnissa*
Hämtade inspiration från ett ICA Buffé recept men tog mig friheten att ändra det lite.


Teriyakistekt färskostfylld lövbiff med ugnsrostad sötpotatis, palsternacka, paprika & rödlök

Sätt ugnen på 200 grader.  Skär sötpotatis, palsternacka, paprika & rödlök i stora bitar.
Lägg allt i en ugnsfast form och ringla över lite olivolja.
Låt stå inne tills allt mjuknat, ca 30 min.

Krydda lövbiffsskivor med salt och pepparmix. Bred på rikligt med färskost med vitlökssmak på varje lövbiff (jag tog ICAs färskost med vitlök och örter) och vik sedan ihop skivorna. Stek lövbiffarna i ca 2-3 min på varje sida. Häll sedan på en burk med teriyakisås och låt det sjuda upp.

Ät & njut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback