The Demon Barber of Fleet Street

Äntligen har jag fått fingrarna (läs: hela armen) ur och sett Sweeney Todd.

Jag är som bekant väldigt svag för Tim Burton och tilltalades av det vackert mörka och makabra i den här musikalen.
Sångerna är inte lika trall- och nynnvänliga som i Moulin Rouge eller Grease men passar väl in i historien. Filmen är fantastisk snygg rent visuellt men storyn känns dock lite tunn.  Jag tycker att Herr Burton hade kunnat tagit sig lite större friheter med historien. Johnny Depp är hursomhelst gjuten i rollen som Sweeney Todd och jag är även nöjd med Helena Bonham Carters insats som den märkliga Mrs Lovett.



Jag ger denna skräckmusikal
av 5 möjliga. Helt klart sevärd men inte fantastisk.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag hade lite för höga förväntingar på filmen tyvärr.. och det är tyvärr Johnny Depp som gör hela filmen sevärd, och den är snygg. Men jag hade förväntat mig mer.

Postat av: Eva

Jag förstår precis, hade också förväntat mig mer.

2008-08-11 @ 11:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback