Det är bara regn hos mig

Regn är sådan nederbörd som endast består av vattendroppar. Dropparnas radie varierar normalt mellan 0,05 och 3,0 mm. Vid vanligt regn är dropparna större än 0,25 mm. Vid mindre droppar är det duggregn. Exempel på annan nederbörd är dagg, snö och hagel. - Wikipedia

Drunkning är dödsfall till följd av syrebrist orsakad av insugen vätska i lungorna. - Wikipedia


Gahh vilket jävla skitväder. Har traskat runt på Knalleland i regnet med Katja. Givetvis glömde jag paraply hemma eftersom det inte regnade innan vi klev ut.
Har dock nu  införskaffat en nytt behändigt paraply som får plats i väskan och således ökar chansen till att jag har det med mig när det behövs...eller att jag lättare glömmer det nånstans vilket är mer sannolikt :) Dessutom var det väldigt sött med massa hjärtan på så det kändes som ett bra inköp. Jag gillar när nåt kan vara både gulligt & praktiskt även om jag har en tendens till att mestadels falla för helt opraktiska men ack så charmiga pryttlar.

Hursomhelst får man väl vara tacksam över att det inte snöar än. Jag har åtminstone hittat ett par höstskor som funkar en bit in på vintern oxå. Fyndade ett par fodrade, höga basketkängor för 150 kr på Din Sko förut. Nu måste jag bara ha en vinterjacka. Bläää....Tråkigt & dyrt.

Nu ska jag nog ta & kasta lite saker på nån på facebook :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback