Skrutt

Igår var dagen Gud glömde...iallafall för mig :)

Det hela började på morgonen då jag försökte hinna med en tidigare buss än vanligt för att slippa trängas men givetvis lyckades jag missa den precis. Står då snällt och väntar på nästa buss som kommer 10 minuter senare - och kör förbi märkt "fullsatt". Tänkte för mig själv att det är lugnt, alldeles strax kommer extrabussen som de alltid kör vid den tiden, men nejdå, ingen extrabuss kom. Då började jag bli irriterad. Insåg att det inte fanns någon möjlighet att hinna till mitt bussbyte nere i stan. Ytterligare 10 minuter senare kommer nästa buss - även den fullsatt! Gissa om jag blev galen. Kall och arg stod jag där tills nästa buss kom och äntligen - tredje gången gillt - fick jag åka med.

Min första kommentar när jag arg som ett bi klampade in på jobbet 30 minuter sen var; "Må Västrafik brinna i helvetet!" Lite grovt kanske men va faan :D

Sen gick det bara utför. Hade sjukt mycket att göra på jobbet. Kändes som jag la in tusentals  felanmälningar, trasslade med miljarders inlogg och dessutom så fick vi in en ny utbildningsgrupp.  Gaahh...

Därför bestämde jag mig imorse för att det skulle bli en bra dag. Mycket bättre än igår och det blev det. Jag tog en tidig buss (som inte var fullsatt), var på jobbet 7:35 med ett brett leende på läpparna och sen gick hela dan mer eller mindre på räls. Inställning & start på dagen gör mycket för humöret :)
Betapet är dte enda som inte varit tillfredsställande idag. No comment helt enkelt, eller hur Ellie? :D

Jag är dock trött som bara den och ser inte direkt fram mot att gå ut och gå vid 21-tiden med Ninolainen. Fast det är iofs rätt skönt efteråt...måste bara försöka komma ihåg och fokusera på det *ler brett*


Kommentarer
Postat av: Ellie

Beta-vaddå? :D

Postat av: ofelia

stackars eva :)

2007-01-19 @ 20:19:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback