Mat och sånt

Bulgur smakar som ris fast ändå inte, uttalade min man när vi åt alldeles nyss. 
Jag är böjd att hålla med. Det måhända vara supernyttigt med lågt GI, jag föredrar ändå couscous, men det är säkert en vanesak. Jag får jobba lite på det helt enkelt.

Det är iaf roligt med variation. De senaste 6 veckorna har vi lagat mat efter nya recept nästan varje dag, med oftast väldigt lyckat resultat. "Viktklubba" är bra, speciellt när vi gör det båda två och kan sporra varandra. Totalt 8,6 kg ner än så länge *nöjd*

Dessutom startade en stegtävling igår på jobbet som pågår i 3 veckor. Den person som gått mest steg under den tiden vinner en Hotelnatt för två samt det lag om 4 som sammanlagt gjort bäst ifrån sig får en hotstonemassage. Jag vill ha massagen! I need it! :D
Så nu springer nästan alla på jobbet omkring med stegräknare och går en liten omväg till/från toa osv *ler brett*

Jag borde masa mig ut & gå lite nu trots att Nina inte kan vara med. Hon är visst på sjukhuset. Jag vet att Nina mådde dåligt tidigare idag men inte att det var så illa *orolig* Jag hoppas allt går bra...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback